De garantie voor matrassen bedraagt 10 (tien) jaar.
1 – Dit valt onder de garantie:
- Zichtbare gebreken aan de materialen of constructie waardoor normaal gebruik niet mogelijk is.
- Deuken, kuilen of doorligplekken van meer dan 2,5 cm (tweeëneenhalve centimeter).
2 – Dit valt niet onder de garantie:
- Comfort voorkeuren die buiten de 90 dagen Proefperiode vallen.
- Schimmelvorming ontstaan door een vochtig ruimte of vloer. Het matras ventileert uitstekend dankzij zijn pocketvering en open celstructuur maar is niet bestand tegen een vochtige vloer of ruimte.
- Afwijking tot 2cm in de lengte- en breedtemaat van de originele maatvoering. Dit geldt voor al onze slaapproducten zoals bedden, toppers en kussens.
- Kuilvorming tot 2,5 cm (tweeëneenhalve centimeter). Raadpleeg ons hoe je kuilvorming op de juiste manier kunt vaststellen.
- Slijtage veroorzaakt door het gebruik van een ongeschikte of slecht ondersteunende ondergrond.
- Normale slijtage.
3 – De garantie voor matrasbeschermes en hoeslakens bedraagt 1 (een) jaar en betreft:
- Het dunner worden van de stof.
- Het losser raken van de elastieken.
- Scheuren of gaten in het textiel.
4 – De garantie voor boxsprings geldt:
- Voor fabricagefouten die gemeld zijn bij levering door het tekenen van het (digitale) formulier dat de installateur meeneemt bij de installatie.
- Voor transportschade, indien het (digitale) formulier van goed ontvangst niet is getekend.
- Voor verkleuring voor een termijn van 3 (drie) maanden.
- Voor veer en framebreuk voor een termijn van 25 (vijfentwintig) jaar.
- Voor elektrische motoren voor een termijn van 2 (twee) jaar.
5 – De garantie voor hoezen van kussen, toppers, matrassen geldt voor defecten van ritssluitingen en stiknaden voor een termijn van 2 (twee) jaar.
6 – Voor ondeugdelijkheden van hoezen die volgens het vorige lid onder de garantie vallen, geldt dat dit je alleen recht geeft op een nieuwe hoes, niet op een compleet nieuw product.
7 – De garantietermijnen die in dit artikel worden genoemd gaan in vanaf het moment dat jij (of iemand voor jou) de producten in ontvangst hebt genomen.
8 – Om een beroep te doen op garantie, moet je dit binnen de voor dat product of onderdeel aangegeven garantietermijn Schriftelijk aan ons kenbaar maken. Stuur een foto en/of video en een omschrijving.
9 – Bij een beroep op garantie gaan we eerst de klacht beoordelen. Als inderdaad sprake is van een situatie waarin de garantie geldt, gaan wij kijken hoe we jou gaan helpen. We kunnen er voor kiezen om je product te repareren of te vervangen. Dit betekent dat je dus niet altijd een nieuw product krijgt.
10 – De garantie komt te vervallen indien:
- Je de geleverde producten zelf hebt gerepareerd en/of bewerkt, of door Derden hebt laten repareren en/of bewerken.
- Je de boxspring niet door een van onze installateurs hebt laten plaatsen.
- Je de producten niet normaal hebt gebruikt. Bijvoorbeeld als je de geleverde producten aan abnormale omstandigheden hebt blootgesteld of op een andere manier onzorgvuldig hebt behandeld. Hier is in ieder geval sprake van als de geleverde producten in strijd met de aanwijzingen van De Slimste Matras en/of op de aanwijzingen op de verpakking behandeld zijn.
- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
- De ondeugdelijkheid bestaat uit vlekken, scheuren of gaten die door je eigen toedoen zijn ontstaan.